MIke°

Ingenting Kvar - Veronica Maggio

A-水塔先生 、:

出自专辑《Vatten & Brod》水和面包。

      2006年的老专辑,前奏、旋律动听得没话说,Veronica Maggio的嗓音甜美又精致,发行这张专辑的时候她还很年轻,这也是她的首张专辑,除了不可避免的“稚嫩”,整张专辑不论编曲、唱作都无可挑剔。慵懒中又带着点俏皮,比俏皮又多了些小小的性感。

Jag har rest genom byar och städer

我穿过村庄和城镇

Ingenting fanns, ingenting fanns

什么也没有,什么也没有

Jag har stirrat mig blind i en spegel

我盲目地盯着镜子

Ingen var där, ingen var där


没有人在那里,没有人在那里

Jag har fyllt ut mina dagar

我忘记了我的天

Gjort allt man ska

所做的一切都是为你

Levt ut varje dröm, tills ingen finns kvar

活出每一个梦想,直到没有一个剩下

Jag har försökt läsa böcker om visdom

我已经尝试了用心读书

Ingenting fanns, ingenting fanns

什么也没有,什么也没有

Den som söker ska få sin belöning

任何人都希望得到他们的奖励

Ingen vet när, ingen vet när

没有人知道什么时候,没有人知道什么时候

Jag har fyllt ut mina dagar

我忘记了我的天

Gjort allt man ska

所做的一切都是为你

Levt ut varje dröm, tills ingen finns kvar

活出每一个梦想,直到没有一个剩下

Jag har följt alla floder till haven

我跟着所有的河流到海洋

Ingen tog slut, ingen tog slut

没有人跑了出来,没有一个落下帷幕

En vän han blev alldeles galen

一个朋友他只是疯了

Men jag förstod, jag förstod

但我理解,我理解

Jag har fyllt ut mina dagar

我忘记了我的天

Gjort allt man ska

所做的一切都是为你

Levt ut varje dröm, tills ingen finns kvar

活出每一个梦想,直到没有一个剩下

Ingen finns, ingen finns, ingen finns kvar

没有人在那里,没有人在那里,没有人离开

Ingen finns kvar..

没有人离开...


上一篇 下一篇
评论
热度(125)
©MIke° | Powered by LOFTER